קפה אספרסו היישר מהמכונה

קפה אספרסו היישר מהמכונה

           כאשר שומעים את המילה אספרסו מייד חושבים על הארומה והטעם המיוחדים הנלווים למשקה הקפה. לאחרונה, גבר השימוש הביתי במכונות קפה אספרסו המפיקות קפה איכותי ומשובח ללא כל צורך בידע מוקדם בתחום זה אלא רק בלחיצה אחת פשוטה.

כדי להכין כוס קפה אספרסו וליהנות מארומה עשירה במיוחד יש לטחון פולי קפה על מנת שתתקבל אבקה, להזין אותה אל תוך הפילטר שנמצא במכונה, לחמם מים ובלחץ המתאים למזוג אותם על האבקה של הקפה עד לקבלת המשקה האהוב.

 ב  מכונות קפה  נמדד הלחץ להכנת הקפה ביחידות הנקראות בר, כאשר הלחץ המתאים הוא בין 8-10 כדי להתאים לטחינת הקפה.  יש במכונה מיכל מים כדי שיחוממו לטמפרטורה הרצויה וגם מפני שהקצפת החלב תלויה במים החמים. ההספק של מכונת הקפה נמדד ביחידות הנקראות וואט כאשר מכונה חזקה וטובה נחשבת לכזאת שיש לה 1000 ואט ויותר.

 

מהם סוגי מכונות הקפה?

 מכונות קפה אספרסו קיימות לא רק בדגם האוטומטי  והחצי אוטומטי אלא גם בדגם הידני שהוא יותר מיושן. מכונת קפה ידנית בדרך כלל מיועדת לחובבי קפה מושבעים שמעדיפים לקחת חלק בתהליך הכנת הקפה ולא אוהבים את האוטומציה שבדבר. מכונה זו אינה מיועדת לשימוש משרדי אלא ביתי בלבד היות ויש צורך בהפעלה מבוססת על ידע מקדים, התהליך עצמו ארוך יותר וההפעלה אינה נוחה, ויתר על כן היא אינה יכולה להפיק כמות גדולה של כוסות קפה תוך זמן קצר.

    מכונות קפה אספרסו אוטומטיות הן הנוחות והפשוטות להפעלה, הן לא דורשות מיומנות מיוחדת או ניסיון קודם כדי להפעיל אותה וכל מה שנחוץ הוא לחיצת כפתור כדי להכין ספל קפה אספרסו משובח, הן אחראיות על כל התהליך של ההכנה כולל טחינת הקפה בו במקום.

מכונות אספרסו חצי-אוטומטיות אלו גם מכונות קפה נפוצות אך אי אפשר לטחון בהן את הקפה, למכונה זו מוזנת אבקת קפה שנטחן מראש, מכונות אלו בדרך כלל מאוד עמידות ולא זקוקות באופן תכוף לשירות תיקון מכונות קפה  

 חומרי הגלם של מכונות קפה אספרסו:

אם נשתמש בפולי קפה איתם מכונת הקפה עובדת נוכל לקבל תערובות ייחודיות המקנות טעם מיוחד,ניתן לשלוט על ריכוז הקפה וליהנות מתהליך ההכנה באופן כללי.

חומרי גלם נוספים הם הפודים או הקפסולות בהם מאוחסנים אבקת קפה דחוסה. הם מאופיינים במחיר יקר יותר. השימוש בהם נוח יותר ואף נקי יותר.

הוסף תגובה