שף פרטי – מידע לשף המתחיל

שף פרטי

 

תחום הבישול התפתח רבות בשנים האחרונות וכיום קיימים מתכונים רבים יותר מבעבר. שפים רבים מעוניינים להפוך לשפים מקצועיים ולכן הם עוברים סדנאות בישול אצל המומחים בתחום. בדרך כלל סדנאות אלה מתבצעות בחו"ל. כיום קיים דגש רב יותר להכנת מתכונים בריאים. לשף המתחיל קיימית דרך ארוכה עד שיהפוך להיות שף מקצועי ולכן עליו להשקיע מזמנו בלימוד הפרקטיקה.

מיתוג השף

שף הוא בעל מקצוע, וכמו בעלי מקצוע אחרים צריך הוא לפרסם את עצמו על מנת למשוך לקוחות במיוחד כאשר מדובר בשף עצמאי. תחום הבישול הוא תחום תחרותי מאוד ובכדי להצליח בו צריך לעבוד חזק על המיתוג האישי. ישנן מספר דרכים למתג את השף המתחיל אך הדרך הנפוצה כיום היא דרך האינטרנט.

התנסותו של השף

מיתוג אישי משפיע על חשיפתו של השף בפני לקוחות רבים ושיווק נכון למעשה נותן קרש קפיצה לשפים רבים. מקור המזון הבריא מגיע דווקא מהמזרח הרחוק שם למעשה שפים רבים מעבירים סדנאות בישול בצורה מקצועית. שף מתחיל יכול לרכוש ניסיון על ידי לימוד בסדנת בישול ושם למעשה הוא לומד גם לימודי תיאוריה וגם מתנסה בלימודי הפרקטיקה.

עבודה פרקטית במטבח

אפשרות נוספת לרכישת ניסיון היא על ידי עבודה פרקטית בצוות המטבח. כאשר השף מתבונן ומתנסה בעבודות המטבח הוא רוכש נסיון פרקטי ובנוסף מכיר את עבודות המטבח לעומק. שף מקצועי יכול לשמש גם כשף פרטי. תפקידו של השף הפרטי הוא משמעותי ביותר כיוון שכעת הוא אחראי על אדם אחד ועליו להכין לו תבשילים ומתכונים משובחים.

שף עד הבית

בדרך כלל אנשים אמידים יכולים להעסיק שפים פרטיים כיוון ששירותיהם עולים כסף רב. שף פרטי למעשה הוא שף עד הבית שמגיע ללקוח ומכין לו בביתו מאכלים משובחים. ניתן להזמין גם לערב אחד שף פרטי ולהינות מחווית בישול נהדרת.

הוסף תגובה