תרופות סבתא מבוססות קפה

תרופות סבתא הן תרופות מסורתיות, המקובלות ברפואה העממית, שלכאורה עוברות מאם לבתה ומבוססות על השפעות חיוביות של מיני מזון שונים על בעיות גופניות מסוימות. כחברה העוסקת במוצרי קפה, קבוצת אספרסו בר איטליקו בע"מ שמחה להגיש לכם מספר תרופות סבתא המבוססות על קפה – ולמעשה על השפעותיו החיוביות של הקפאין שנמצא בו.

כמובן שאין לראות בתרופות הסבתא שלהלן תחליף לביקור אצל רופא, אולם כפתרון ארעי או בשילוב עם טיפול "קונבנציונלי" הן יכולות להיות שימושיות בהחלט:

 

תרופת סבתא נגד האנג אובר
האנג אובר (או "חמרמורת" בעברית תקנית) מורגש מספר שעות לאחר שתיית אלכוהול בכמות גדולה, דבר הגורם לגוף להתייבש ולחוש סחרחורות, בחילות, כאבי ראש, צמא ועייפות. במקרה כזה, תרופת סבתא נפוצה שיעילותה אף הוכחה באופן מדעי היא לגימת ספל קפה חם (רצוי קפה שחור או אספרסו כפול חזק), עם מספר טיפות של מיץ לימון.

תרופת סבתא נגד כאב ראש
כאב הראש הוא איננו מחלה לכשעצמו, אלא סימפטום המעיד לעיתים על מחלה אחרת בגוף. עם זאת, מעל 85% מכאבי הראש הן מקרים פשוטים יחסית של מתח בשרירי העורף והקרקפת, דבר המביא לירידה בלחץ הדם בראש. מה עושים? פשוט לשתות כוס קפה, היות והקפאין שבו מגביר את לחץ הדם בגוף ולמעשה סותר את השפעת המתח בשרירי העורף והקרקפת. בנוסף, כחומר הידוע בתכונותיו המעוררות, קפאין יסייע גם נגד כאב ראש הנגרם מעייפות.

תרופת סבתא נגד דימום
נפצעתם קלות מנפילה, או נחתכתם מחפץ חד כלשהו? על זה סבתא הייתה אומרת להמיס מעט קפה (נמס או שחור) במים פושטים ולמרוח על הפצע כדי לעצור את הדימום. כדאי לציין שבכל בית יש היום יוד או פלסטר, ולכן תרופת הסבתא הזו קצת פחות שימושית, אבל זה משהו שטוב לדעת.

תרופת סבתא נגד ריח שום או ריח בצל
רבים מאיתנו אוהבים לתבל את הארוחה שלנו בבצל חי או בשום טרי, אבל בסיום הארוחה הדברים הללו מותירים בנו ריח פה איום ונורא, דבר העלול להיות מביך מאוד בפגישת עבודה או כאשר נפגשים עם אנשים רבים לאחר מכן. פתרון יעיל יהיה ללעוס כמה פולי קפה קלויים, לשתות קפה חזק מאוד או פשוט ללעוס כפית של אבקת קפה, משום שריח הקפה חזק יותר מריח השום או הבצל, וככל הניחוח שלו נעים יותר.

תרופת סבתא נגד כינים
הכינים, אותן יצורים ארורים הגדלים על יונקים, מוצצים את דמם, מסתתרים בשיער ומגרדים כל כך… כמה מרגיז למצוא אותן על הראש שלנו או של ילדינו… מה אפשר לעשות כנגדן? ובכן, תרופת סבתא קלאסית שיעילותה טרם הוכחה היא מהילת חינה עם מעט קפה שחור, מריחה על הראש והמתנה של כשעה. כמו תכשירים רפואיים שונים המתקשים לספק יעילות של 100% במלחמה בכינים, גם תרופת הסבתא הזו לא תמיד עובדת, אבל אם זה לא יועיל – זה בטח לא יזיק.

 

אז… רק בריאות! 😉

הוסף תגובה