לחמניה טרי על הבוקר – רגע של נוסטלגיה

לחמנייה

מקור השם לחמנייה מגיע ממוצר האם שלה "לחם", הלחמנייה נוצרה על מנת לענות על הצורך בשימוש בלחם לשימוש אישי וליהנות מהאפשרות של לקיחת לחם לכל מקום בצורה מוקטנת, מקובל למרוח לחמניות בביצה טרופה טרם האפייה כדי לתת להן ברק ואת צבען החום זהוב המוכר.

לחמנייה היא לחם אישי קטן, הלחמנייה בדומה ללחם מגיעה בגדלים שונים ועשויה מרכיבים שונים בין עם זה לחמניה מתוקה, לחמנייה קלה, לחמנייה מחיטה מלאה,לחמנייה משיפון,לחמנייה מחיטה טרום נבוטה וסוגי דגנים נוספים…

ניתן גם למצוא את אותם סוגי הלחמניות מצופות בציפויים שונים כגון: שומשום, פרג, גרעיני חמנייה ודגנים שונים ומגוונים.

גודל הלחמנייה יכול לנוע מלחמניות ביס קטנות ועד לחמניות הבאגט הגדולות (ממשקל של חמישים גרם ועד משקל של מאה שמונים וחמש גרם),הלחמניות ניתנות לשימוש ואכילה בצורות שונות ומגוונות, ניתן לאכול אותה כפי שהיא או לחצות אותה לאורכה ולהשתמש בלחמנייה להכנת כריכים.

ישנם סוגי כריכים רבים שמקובל להשתמש עבורם בלחמנייה מסוימת, מכאן למשל הגיע ללחמניות שמות תואר נוספים כגון לחמנית ההמבורגר שמגיעה בצורה עגולה, לחמנית נקניקיה שמגיעה מוארכת (עם או בלי שומשום), לחמניית הטוסט הידועה בכינוי נוסף לחמנייה ירושלמית מגיעה בצורה של בייגלה (לרוב בציפוי שומשום), לחמניות שבת שמגיעות בצורה קלועה.

ללחמניות כמובן שימושים רבים נוספים, כשהעיקריים ביניהם הוא להכנת כריכים לילדים לביה"ס,

בקייטנות רבות בישראל (בחופשת הקיץ) נהוגה ארוחת בוקר של לחמניה עגולה או ארוכה עם שוקו.

 

 מוצר זה ועוד מוצרים טריים נוספים כגון לחמניות, קוראסונים, עוגות אישיות, חלב, שוקו, גבינות ומיצים טבעיים ניתן לקבל מדי בוקר עד הבית.

הוסף תגובה