מתכון לביבות בטטה ותפוח אדמה

 בטטה מוסיפה טעם מתקתק אם כי לא מתוק מדי בתוך לביבות תפוחי אדמה רגילות, יחד עם זאת לביבות בטטה לבד עלולות לצאת מתוקות מדי ולא כולם אוהבים את הטעם. שילוב של תפוח אדמה עם בטטה מאזן את מתיקות הבטטות ומוסיף טעם לתפוחי האדמה. אז קדימה לדרך, בואו נכין לטקס משודרגים, לביבות בטטה עם תפוחי אדמה שטעימים כל השנה, אך נזכרים בהן במיוחד בחנוכה או בפסח. בחנוכה, בגלל השמן והטיגונים המתוקים, בפסח, בשל הצורך בפחמימות לא חמצות. המתכון הזה אינו כשר לפסח מכיון שהוא מכיל מעט קמח, אך ניתן להכינו ללא קמח כלל ועדיין ייצר מוצלח ביותר, יש שיטענו כי מתכון לביבות בטטה ייצא טוב יותר ללא קמח, אז הנה הרווחתם. מי שמתעקש על הכנת מתכון זה בפסח ולא רוצה לפסוח על אף מרכיב, יכול להשתמש במעט קמח מצה ודומיו. קדימה לעבודה הקלה למדי:

מתכון לביבות בטטה עם תפוחי אדמה:

4 תפוחי אדמה קלופים ושטופים

2-4 בטטות קלופות ושטופות. כמות הבטטות משתנה בהתאם לרצונכם ועמכם: אוהבים טעם מודגש של בטטה או רק נגיעה מתוקה לריענון לביבות תפוחי אדמה רגילות? אם אתם רוצים לביבות בטטה הוסיפו יותר בטטות. אם אתם מעונינים בטעם מאוזן יותר, הוסיפו מעט בטטות והשאירו את תפוחי האדמה כמרכיב עיקרי. 

בצל אחד

תבלינים: מלח, פלפל,כרוכום

חצי כוס קמח

3-4 ביצים, תלוי בכמות הבטטות.

שמן לטיגון.

ההכנה: לבשל תפוחי אדמה , בטטות ובצל קלופים עד שמתרככים. להוציא ולסנן. מועכים תפוחי אדמה, בטטות, בצל כמו לפירה. מוסיפים תבלינים, ביצים וקמח. מערבבים הכל בקערה אחת. מחממים שמן לטיגון במחבת. יוצרים עם כף לביבות קטנות ומטגנים משני הצדדים עד שהן זהובות. מוציאים לביבות בעזרת כף מחוררת כדי לסנן עודפי שמן. מניחים על צלחת או מגש מרופד בנייר סופג כדי להשאיר כמה שפחות שמן בתוך הלביבה. מגישים חם. בתיאבון, וחג שמח!  ראו מתכונים נוספים לחנוכה, סופגניות ולביבות:  מתכון לביבות תפוח אדמה

הוסף תגובה