מתכון לסופגניות חנוכה

חנוכה הוא גם חג של סופגניות, ומרביתנו לא מצליחים לחכות עד חנוכה בשביל לטעום סופגניות עם ריבה ואבקת סוכר. אבל לא רק ריבת תות, בשנים האחרונות סופגניות חנוכה השתכללו עד מאוד וניתן לקנות סופגניות עם ריבת חלב, שוקולד, קרם וניל, סופגניות עם סוכריות קופצות ועוד מילויים מעניינים. לגבי בציפויים, הדמיון עבר כל גבול. סופגניות מצופות שוקולד, פיסטוק, מנתה מסטיק ורק חסר שימציאו סופגניות ממולאות טופי מצופות צמר גפן מתוק.

אם אתם רוצים לבשל עם הילדים, אפשר להכין סופגניות בכל מיני טעמים וקישוטים.

אבל הפעם מתכון סופגניות אמיתיות, קטנות ושמנות, עם ריבה בפנים ואבקת סוכר למעלה.  לדעתי הן הכי טעימות בעולם, יותר מכל סופגניה מפוארת ומיוחדת, תמיד אעדיף סופגניות קטנות, מטוגנות וממולאות בריבה, וכשהן חמות מפזרים עליהן אבקת סוכר. יש די הרבה גרסאות של מתכונים לסופגניות חנוכה, סופגניות עם שמרים או בלי, מתכון חלבי לסופגניות חנוכה, מתכון לסופגניות חנוכה עם נגיעה של תפוז או לימון ועוד.  הנה מתכון לסופגניות חנוכה טעים שדורש התפחה של כשעה לפני הטיגון, אבל יוצא פשוט מעולה! הכמות לכ 50 סופגניות קטנות.  חג שמח!  

מצרכים – סופגניות לחנוכה:

50 גרם שמרים

½ כוס סוכר

2 ביצים

½ 1 כוס חלב

קילו קמח

100 גרם חמאה

לטיגון: שמן עמוק

לציפוי: אבקת סוכר

למילוי: מה שרוצים, למשל ריבת תות

סופגניות חנוכה – אופן ההכנה:

מערבלים שמרים, סוכר, ביצים, חלב וקמח, במהירות בינונית כ 5 דקות. להוסיף בהדרגה חמאה ולהמשיך ללוש עוד כ 5 דקות.

מניחים את הבצק על משטח מקומח, יוצרים כ 50 סופגניות. מכסים את הסופגניות במגבת – להקפיד על מרווחים בין הסופגניות – עד שמכפילות את נפחן, כשעה.

מחממים שמן לחום גבוה, מטגנים כל סופגניה כשתי דקות מכל צד, עד שהצד התחתון מזהיב.

מוציאים את הסופגניות עם כף מחוררת לסינון עודפי השמן, מניחים על צלחת, אם רוצים אפשר למלא את הסופגניות ולאחר מכן לזרות מעל סוכר או אבקת סוכר, או סוכר מעורבב עם קינמון.   מצאו עוד מתכונים לסופגניות חנוכה מתכונים לביבות חנוכה

הוסף תגובה