מתכון לביבות לחנוכה

תמיד לכבוד חנוכה מתחיל לצוץ החשק הזה לכל מיני מטוגנים: לביבות, לביבות בטטה, לביבות ירקות או תפוחי אדמה, סופגניות, ספינג', טבעות מתוקות מטוגנות וכל הטעימים הללו. וכל שנה בחנוכה מבקשת הגננת הורה מתנדב לגרד תפוחי אדמה, או להכין לביבות עם ילדי הגן, או אפינלו סופגניות אשל, אלה החמודות מפעם, כשעוד השתמשו באשל. אז אפשר להגיע לגן, או להכין בבית, זה ממש קל. סופגניות אשל פשר להכין גם עם משנת או חלב, לא חייבים דווקא אשל, ותמצאו מתכון לסופגניות מהירות בסוף. הפעם מתכון לביבות תפוח אדמה מעולות, שאפשר להכין ולאכול אפילו לא מייד, טעימות גם קרות, כמובן שבעיקר כשהן חמות.

מתכון לביבות מתאים לחנוכה, מתכון לביבות מתאים גם לילדים מספיק גדולים בשביל להשתמש במגרדת, רק את הטיגון תעשו בעצמכם. ניתן להוסיף לו ירקות שונים נוספים: בצל, גזר, קישואים – והלביבות יוצאות פשוט מעולות. פורסם כאן מתכון לביבות תפוחי אדמה מבושלים, כמעין פירה. הפעם לכבוד חג השמן והטיגונים, כלומר חנוכה – מתכון לביבות אחר, מהסוג שמגרדים על מגרדת ולא מבשלים מראש. ככל שתוסיפו יותר ירקות כך יצאו לביבות מעניינות יותר, אך אם מדובר בילדים, שמרו על מתכון לביבות תפוח אדמה עם גזר, בצל או מקסימום קישוא. קלי קלות, הנה המצרכים וההכנה:

מתכון לביבות

6 תפוחי אדמה

גזר

בצל קטן

אפשר להוסיף קישוא

2-3 ביצים, תלוי בגודל

½ כוס קמח

מלח, פלפל 

מגרדים תפוח אדמה, גזר קלוף, קישוא. קוצצים בצל.

מערבבים בקערה את כל המצרכים.

מחממים שמן במחבת, אוספים תערובת מן הקערה בכף גדולה ויוצרים למחבת. אפשר לטגן לביבות קטנות או גדולות, אבל זיכרו שהשוליים מתקשים במהירות, אז לא כדאי להכין לביבות קטנות מדי. מטגנים משני הצדדים על שהן זהובות שחומות. מוציאים לביבות מהמחבת בעזרת כף מחוררת אל נייר סופג ואולכים כשהן חמות ונהדרות. בתיאבון.  

עוד מתכונים לחנוכה תמצאו כאן: מתכון לביבות תפוחי אדמה מבושליםמתכון סופגניות מהירות

הוסף תגובה