נשיקות מתוקות – ההצלחה מובטחת !!!

המרנג או בשמו הידוע "נשיקות" הוא מסה מתוקה מאוד המורכבת מחלבוני ביצים וסוכר. למעשה אנו יוצרים בועות אויר המצופות בסוכר. המרנג לאחר הכנתו והזלפתו נאפה בחום נמוך מאוד למספר שעות רב עד ליבוש מוחלט.

כדי לקבל מרנג יציב צריך להשתמש בחלבוני ביצים ובכמות כפולה של סוכר, ככל שנוריד את כמות הסוכר יציבות ההקצפה תפגע.

המרנג האפוי משמש כבסיס לקינוחים רבים כדוגמת פבלובה, מוזלף על פאי הלימון הקלאסי ומושחם בברנר, ניתן להוסיף לו שקדים טחונים דק, צבע ותמציות טעם.

קיימים שלושה סוגי מרנגים : מרנג צרפתי, מרנג איטלקי ומרנג שווצרי.

מרנג צרפתי : זו השיטה הקלאסית לקבלת מרנג, מתחילים בהקצפת חלבונים ובהדרגה מוסיפים את הסוכר וממשכים להקציף עד לקבלת קצף יציב וחזק.

מרנג איטלקי : מחממים בסיר סוכר, מים וסירופ גלוקוזה עד לטמפרטורה של 120 מעלות. במיקסר מתחילים להקציף חלבונים עד שמתקבל קצף ואז יוצקים את הסוכר הרותח בזמן ההקצפה לקערת המיקסר במהירות גבוהה עד לקבלת מרנג מבריק, חזק ויציב. ממשיכים בהקצפה במהירות נמוכה עד להתקררות המרנג.

מרנג שווצרי : ממיסים בבן מארי, בקערה על גבי סיר עם מים חמים, חלבון עם סוכר עד להמסה מלאה של סוכר, אין לעבור 60 מעלות. מעבירים את המסה למיקסר ומקציפים במהירות גבוהה עד לקבלת קצף מבריק, חזק ויציב.

והנה מתכון למרנג שווצרי טעים ומוצלח :

החומרים הדרושים :

125 גרם חלבון

250 גרם סוכר

אופן ההכנה :

מתחילים בהמסה של החלבונים עם הסוכר בבן מארי : מחממים סיר עם מים, מניחים קערה על הסיר וממיסים את הסוכר עם החלבון עד להמסה מלאה של הסוכר,בודקים בעזרת האצבע את המסת הסוכר) אין לעבור 60 מעלות כדי לא "לבשל" את החלבונים.

מעבירים את המסה של החלבונים עם הסוכר למיקסר ומקציפים במהירות גבוהה עד לקבלת קצף מבריק, חזק ויציב. מנמיכים את מהירות המיקסר וממשיכים להקציף עד שהמרנג מתקרר.

מחממים תנור ל-70-80 מעלות, מעבירים את המסה לשקית זילוף עם צנטר, מזלפים על גבי נייר אפיה נשיקות קטנות ואופים עד לייבוש מלא של הנשיקות כשלוש שעות.

הוסף תגובה