עוגת תפוחים בניחוח קנמון

אימרות  עתיקות אומרות: "תפוח ליום ימנע מהרופא להגיע עד הלום", "תפוח ביום ולרופא שלום".

התפוח הוא הפרי הנפוץ ביותר בעולם. יש יותר מ- 7000 מינים של תפוחים מתורבתים השונים זה מזה בטעם, בצבע, במרקם, בצורה, באקלים אליו הם מותאמים, בקלות המשלוח ובאורך חיי המדף.

הפופולריות של הפרי נובעת לא רק מטעמו המשובח אלא גם מיתרונותיו הבריאותיים שהיו מוכרים היטב ברפואות מסורתיות שונות ברחבי העולם.

תפוח עץ הינו מקור טוב לאנרגיה בריאה שמקורה בסוכר פירות. אכילת תפוח כארוחת ביניים יכולה לתרום לגוף האדם "דלק" איכותי שישמש אותו בין הארוחות. מכאן באה ההמלצה לתת תפוח כארוחת ביניים לילדים בביתי הספר והגנים. את התפוח הקפידו לאכול עם הקליפה לניצול מלא של כל יתרונותיו !

אין הבדל רב בתכולת הסוכרים בתפוח מתוק או חמוץ. תפוח חמוץ לא מכיל פחות סוכר מתפוח מתוק, השינוי הוא בכמויות החומצות שבתפוחים. בתפוח חמוץ יש חומצות אורגניות המכסות על הטעם המתוק.

התפוחים נאכלים כמו שהם, מטוגנים, אפויים, סחוטים למיץ, לסיידר קר או חם ולמשקאות אלהוכולים. ניתן להכין מהם ריבות. אחד השימושים הנפוצים לתפוחים הוא באפיה בעוגות תפוחים, פאי תפוחים וקינוחים אחרים. התפוחים נהדרים עם קנמון שמוסיף ארומה וניחוח מדהים. והנה מתכון פשוט להכנה ונהדר לעוגת תפוחים בניחוח קנמון …

המצרכים :

3 ביצים

1 כוס סוכר

שקית סוכר וניל

1/2 כוס שמן

1 כוס קמח תופח

שקית אבקת אפיה

1/2 כוס אגוזים

1/2 כוס צימוקים

3 תפוחי עץ קלופים וחתוכים לקוביות קטנות

אופן ההכנה :

לחמם תנור לחום בינוני. לקלף את התפוחים ולחתוך לקוביות קטנות. לערבל במיקסר את הביצים, הסוכר וסוכר הוניל  עד לקבלת קצף צהבהב ואורירי.

להוריד את מהירות המיקסר ולהוסיף באטיות ובהדרגה את השמן. להוסיף את הקמח, אבקת האפיה והקנמון. לשפוך לתערובת את הצימוקים, האגוזים והתפוחים החתוכים ולבחוש בכף.

לשמן תבנית ולפזר סוכר, לשפוך את התערובת לתבנית ומעל התערובת שוב לפזר סוכר.

לאפות בחום בינוני על שקיסם ננעץ בעוגה ויוצא יבש.

הוסף תגובה